FeaturedGeneralLatest

ଭାରତରେ ଗଡ଼ିବ ପ୍ରଥମ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଟ୍ରେନ୍

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ (ସଂକେତ ଟିଭି): ହରିୟାଣାର ଜିନ୍ଦ-ସୋନିପତ ରୁଟରେ ପ୍ରଥମ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଚାଲିବ । ଏହି ଟ୍ରେନ୍ର ସର୍ବାଧିକ ବେଗ ଘଣ୍ଟାପ୍ରତି ୧୧୦ କିଲୋମିଟର ରହିବ । ୨,୬୩୮ ଜଣ ଯାତ୍ରୀଙ୍କ କ୍ଷମତାଯୁକ୍ତ ଏହି ଟ୍ରେନ୍ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଏଥିରେ ୧,୨୦୦ ହର୍ସପାୱାର (HP) ଇଞ୍ଜିନ୍ ଲାଗିଛି । ଏହା ବିଶ୍ୱର ସର୍ବୋଚ୍ଚ କ୍ଷମତାସମ୍ପନ୍ନ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍-ଚାଳିତ ଟ୍ରେନ୍ ଅଟେ । ଏହି ଟ୍ରେନ୍ କେବଳ ଜଳୀୟ ବାଷ୍ପ ଛାଡ଼ିବ, ଯାହା ପ୍ରଦୂଷଣ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ସହାୟକ ହେବ । ଏହା ଶବ୍ଦ ପ୍ରଦୂଷଣ କମାଇବା ସହିତ ପରିବେଶ ଅନୁକୂଳ ହେବ ।

ପରିବହନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣିବା ପାଇଁ ଭାରତ ସରକାର ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଚାଳନା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦେଉଛନ୍ତି । ଏହା ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇର ଏକ ନୂଆ ଅଧ୍ୟାୟ । ଏହା ହେଉଛି ଦେଶରେ ସ୍ୱଦେଶୀ ପ୍ରଯୁକ୍ତିରେ ନିର୍ମିତ ପ୍ରଥମ ଯାତ୍ରୀବାହୀ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଟ୍ରେନ୍ । ଜଳବାୟୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଏବଂ ଜନସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ନେଇଛି । ପ୍ରଦୂଷଣକାରୀ ଡିଜେଲ୍ ଇଞ୍ଜିନ୍ ବଦଳରେ ଏହି ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଟ୍ରେନ୍ ଚାଲିବ । ତେବେ, ରେଳମନ୍ତ୍ରୀ ଅଶ୍ୱିନୀ ବୈଷ୍ଣବ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଏହା ସାଧାରଣ ଟ୍ରେନ୍ ତୁଳନାରେ ଟିକେ ଛୋଟ ରହିବ ।

ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଟ୍ରେନ୍ର ଉପକାରିତା
ଏହା ପରିବେଶ ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଉତ୍କୃଷ୍ଟ, କାରଣ ଏଥିରୁ କାର୍ବନ୍ ନିର୍ଗତ ହୁଏ ନାହିଁ (ଜିରୋ କାର୍ବନ୍ ଏମିସନ୍) ।

ଏଥିରୁ କେବଳ ଜଳ ଏବଂ ବାଷ୍ପ ନିର୍ଗତ ହୁଏ ।

ଯେଉଁ ଅଞ୍ଚଳରେ ବିଦ୍ୟୁତ୍ ସଂଯୋଗ ନାହିଁ, ସେଠାରେ ଏହା ବହୁତ ଉପଯୋଗୀ ।

ଅନ୍ୟ ଟ୍ରେନ୍ ତୁଳନାରେ ଏଥିରେ ଶବ୍ଦ ପ୍ରଦୂଷଣ କମ୍ ରହିବ ।

ମାତ୍ର ୨୦ ମିନିଟ୍ ମଧ୍ୟରେ ଇନ୍ଧନ ଭର୍ତ୍ତି କରାଯାଇପାରିବ ।

ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଟ୍ରେନ୍ର ବିଶେଷତା
କୋରାଡିଆ ଦ୍ୱୀପ ଟ୍ରେନ୍ ପରି ଏହା ହାଇଡ୍ରୋଜେନ୍ ଇନ୍ଧନ-ସେଲ୍ ଟେକ୍ନୋଲୋଜିରେ ଚାଲିବ ।

ଏଥିରୁ କୌଣସି କ୍ଷତିକାରକ ପଦାର୍ଥ ନିର୍ଗତ ହୁଏ ନାହିଁ ।

ଏହା ବାର୍ଷିକ ପ୍ରାୟ ୧୬ ଲକ୍ଷ ଲିଟର ଡିଜେଲ୍ ସଞ୍ଚୟ କରିବ ।

ଫଳସ୍ୱରୂପ, ପ୍ରତିବର୍ଷ ୪,୦୦୦ ଟନ୍ କାର୍ବନ୍ ଡାଇଅକ୍ସାଇଡ୍ ନିର୍ଗତ ହେବ ନାହିଁ ।

ଥରେ ଇନ୍ଧନ ଭର୍ତ୍ତି କଲେ ଏହି ଟ୍ରେନ୍ ୧,୦୦୦ କିଲୋମିଟର ଯାତ୍ରା କରିପାରିବ ।

ଏହାର ସର୍ବାଧିକ ବେଗ ଘଣ୍ଟାପ୍ରତି ୧୪୦ କିଲୋମିଟର ରହିବ ।